Ruszyły przygotowania do budowy kolejnego fragmentu zakopianki
W środę 8 listopada 2017 r. ogłoszony został przetarg na budowę nowej drogi dwujezdniowej z Rdzawki do Nowego Targu w formule „projektuj i buduj”. Firmy i konsorcja mogą składać oferty do 18 grudnia 2017 r
W środę 8 listopada 2017 r. ogłoszony został przetarg na budowę nowej drogi dwujezdniowej z Rdzawki do Nowego Targu w formule „projektuj i buduj”. Firmy i konsorcja mogą składać oferty do 18 grudnia 2017 r.
Zakres inwestycji obejmuje budowę : dwujezdniowej drogi klasy GP o długości 16,136 km, szerokości jezdni 2x3,50m, czterech węzłów drogowych: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 22 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, estakady ). Ponadto m.in. wybudować trzeba drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji, infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów, kanalizację i odwodnienie, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt ) oraz przebudować infrastrukturę techniczną.
Prace projektowe i roboty budowlane wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie powinny zostać wykonane w terminie nie dłuższym niż 44 miesiące od daty zawarcia umowy.
Prace przygotowawcze prowadzone były w latach 2008 – 2015. Dla inwestycji wydana została decyzja o uwarunkowaniach środowiskowych, która jest ważna i prawomocna. 26 czerwca 2017 r. minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podpisał aneks do programu inwestycyjnego tej drogi umożliwiając tym samym jej realizację.
Według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r. na tym odcinku panuje średni ruch dobowy na poziomie 14 007 – 18 082 pojazdów/dobę. W okresie weekendów, ferii i wakacji ruch ten znacznie wzrasta, co świadczy o wyczerpaniu przepustowości przekroju jednojezdniowego drogi.
Atrakcyjność turystyczna Podhala i związane z tym duże natężenie średniego ruchu dobowego i jeszcze większe weekendowego, budowa drogi ekspresowej S7 z Lubnia do Rabki Zdroju oraz drogi dwujezdniowej nr 47 do Chabówki, gdzie połączy się z istniejącą drogą dwujezdniową do Rdzawki, uzasadniają kontynuację budowy odcinka dwujezdniowego do Nowego Targu. W mieście tym krzyżują się drogi krajowe nr 47 i 49 oraz droga wojewódzka w kierunku Czarnego Dunajca, rozprowadzające ruch na Podhalu. Budowa drogi dwujezdniowej do Nowego Targu umożliwi szybsze i bezpieczniejsze połączenie Podhala i Zakopanego z innymi regionami kraju.
- To będzie odcinek drogi krajowej o standardzie zbliżonym do drogi ekspresowej, co wynika z ograniczeń związanych z terenem górzystym - mówi w rozmowie z MarketNews24 Jan Krynicki z GDDKiA.