Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Szybciej pomiędzy Poznaniem i Wrocławiem

pobierz video
12.11.2017

Nowe 19 km trasy S5 między Poznaniem a Wrocławiem: oddano do eksploatacji odcinek drogi pomiędzy węzłem Korzeńsko, a węzłem Krościna

 

Nowe 19 km trasy S5 między Poznaniem a Wrocławiem: oddano do eksploatacji odcinek drogi pomiędzy węzłem Korzeńsko, a węzłem Krościna.

Docelowo w Polsce droga ekspresowa S5 będzie miała długość około 360 km i połączy kraj poprzez AOW A8 na węźle Wrocław Północ z autostradą A1 na węźle Nowe Marzy w okolicy Grudziądza, umożliwi kierowcom szybki dojazd do autostrady A4 i S8. Mówi o tym w rozmowie z MarketNews24 Jan Krynicki z GDDKiA.

Budowa drogi ekspresowej S5 na Dolnym Śląsku na odc. Korzeńsko – Wrocław podzielona została na 3 zadania o łącznej długości 48 km:

  • zadanie I – od Korzeńska (km 108+758) do km 123+700 ma długość 14,9 km, gdzie wykonawcą jest Konsorcjum firm: Lider – Budimex S.A., Partnerem STRABAG Sp. z o.o.
  • zadanie II - km 123+700 – 137+500 ma długość 13,8 km, gdzie wykonawcą jest Dragados S.A.
  • zadanie III - ok. 137+500 do węzła Widawa Wrocław (wraz z węzłem) ma długość 19,3 km, gdzie wykonawcą jest ASTALDI S.p.A.

Nadzór nad inwestycją prowadzi konsorcjum firm Lider ECMG GmbH, Partnerem jest SGS Polska Sp. z o.o. W ramach inwestycji łącznie powstanie 7 węzłów drogowych (Żmigródek, Żmigród, Krościna, Prusice, Trzebnica, Kryniczno, Widawa), 46 obiektów mostowych, 4 Miejsca Obsługi Podróżnych Morzęcino (MOP): Morzęcino Zachód II i Wschód III, Wisznia Mała Zachód III i Wschód II, Obwód Utrzymania Drogowego przy w. Krościna. Całkowity koszt projektu zaplanowano na 1 861 183 230, 00 PLN, natomiast wartość dofinansowania ze środków Unii Europejskiej wynosiło ponad 900 mln zł (911 126 425, 26 PLN).

Inwestycja zrealizowana w systemie „Projektuj i Buduj”, który umożliwiła  dostosowywanie projektu wykonawczego do zmieniających się w trakcie budowy uwarunkowań technicznych, bez konieczności zmiany przedmiotu zamówienia publicznego, a tym samym zmiany umowy z Generalnym Wykonawcą, który podejmował się zarówno zaprojektowania, jak i realizacji inwestycji, aż po jej odbiór końcowy.

Najważniejszymi celami inwestycji było stworzenie bezpiecznego odcinka drogi ekspresowej, która zapewnia wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróży, ułatwienie międzynarodowego transportu drogowego, budowa szybkiego i sprawnego połączenia pomiędzy dużymi miastami, zapewnienie połączenia drogowego o wysokim stopniu bezpieczeństwa i komforcie ruchu, zmniejszenie oddziaływania na środowisko, dopuszczenie ruchu pojazdów ciężkich o nacisku do 115 KN na oś. Natomiast cele pośrednie inwestycji to poprawa przepustowości układu transportowego, wzrost atrakcyjności terenów i zmniejszenie bezrobocia w regionie. S5 pozwoli wyprowadzić ruch z terenów zabudowanych, co oznacza mniejszy hałas, mniej spalin i mniejsze zużycie dróg lokalnych przebiegających przez poszczególne miejscowości.

 

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl