Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Trzeci rok najbardziej kryzysowym w działalności polskich firm

pobierz video
25.03.2016

W powszechnym mniemaniu najbardziej niestabilne i najmniej godne zaufania są firmy młode, które dopiero rozpoczęły działalność. Jak się jednak okazuje, jest to pogląd mylny.

W powszechnym mniemaniu najbardziej niestabilne i najmniej godne zaufania są firmy młode, które dopiero rozpoczęły działalność. Jak się jednak okazuje, jest to pogląd mylny.

Jak ocenia w rozmowie z MarketNews24 Dominik Lewandowski z CRIBIS pierwszy rok jest bardzo ważny dla firm, ale nie jest krytyczny.-  Prawdopodobieństwo zamknięcia firmy w pierwszym roku jest najmniejsze w całym okresie sześciu pierwszych lat jej działalności – mówi.

Sytuacja zmienia się w trzecim roku. Jak pokazują dane CRIBIS.pl, to właśnie pomiędzy 25-tym a 36-tym miesiącem życia firmy najczęściej kończą działalność.  Jak pokazują dane w latach 2012-2014, przy bezwzględnym przyroście liczby firm w Polsce (na poziomie 350 000 rocznie), spadały jednocześnie zarówno ilość, jak i procent zamykających się firm w ogólnej liczbie przedsiębiorstw działających na rynku.  Spadek liczby zamknięć widoczny jest pośród firm w każdym przedziale wiekowym, także w przypadku najmłodszych firm.  Z czego to wynika?

- Jesteśmy ostrożniejsi zarówno pod względem podejścia biznesowego, jak i wydatkowania środków. Zanim otworzymy własną firmę, dokładnie analizujemy pomysł i szanse jego rynkowego sukcesu. To sprawia, że dziś firmy nie zamykają się tak szybko i poprawia się ich jakość – mówi Dominik Lewandowski, Dyrektor rozwoju biznesu w CRIF Polska, odpowiedzialny za markę CRIBIS.pl

We wszystkich województwach przeżywalność firm rośnie, jednak długość życia firm różni się w zależności od regionu. Najdłużej żyją firmy w Mazowieckiem. Pierwszą trójkę dopełniają województwa: wielkopolskie i małopolskie. Najgorzej na rynku radzą sobie firmy z województw: kujawsko-pomorskiego, warmińsko-mazurskiego i świętokrzyskiego. Najlepiej wypadły województwa tradycyjnie najprężniejsze pod względem gospodarczym i z dużymi ośrodkami miejskimi. Najdalsze pozycje zajęły regiony o charakterze rolniczym i słabo rozwiniętym przemyśle.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl