Wojny cenowe na polskim rynku słodyczy
Silna konkurencja, rosnąca presja cenowa i wysokie koszty produkcji to główne przeszkody, z którymi zmagają się przedsiębiorstwa działające na polskim rynku słodyczy
Silna konkurencja, rosnąca presja cenowa i wysokie koszty produkcji to główne przeszkody, z którymi zmagają się przedsiębiorstwa działające na polskim rynku słodyczy. Jednym z problemów tego rynku w Polsce jest presja cenowa wywierana przez sieci handlowe, a przede wszystkim dyskonty, które w swoim portfolio posiadają konkurencyjne marki własne. Presja cenowa powoduje, że firmom jest bardzo ciężko sprostać oczekiwaniom konsumenta, dla którego liczy się przede wszystkim cena.
- Najprostszy mechanizm to oczywiście obniżanie ceny, niestety w dalszej kolejności przychodzi koncentrowanie się na bieżących wynikach, czyli obniżanie cen jest kontynuowane. Takie działania nasilają się ze strony sieci detalicznych - mówi w rozmowie z MarketNews24 Maciej Herman, dyrektor sprzedaży i marketingu LOTTE Wedel Sp. z o.o.