Zaskakujące dane o polskich konsumentach i oczekiwaniach wobec biznesu
Po dwudziestu latach wprowadzania w Polsce społecznej odpowiedzialności biznesu liczba konsumentów, którzy wiedzą czym jest CSR i jest to dla nich istotny czynnik przy wyborze produktu lub usługi spadła do... zera! Tak wynika z najnowszyc
Po dwudziestu latach wprowadzania w Polsce społecznej odpowiedzialności biznesu liczba konsumentów, którzy wiedzą czym jest CSR i jest to dla nich istotny czynnik przy wyborze produktu lub usługi spadła do... zera! Tak wynika z najnowszych badań opinii publicznej.
W ubiegłorocznych badaniach przeprowadzonych przez Havas Media Group pozytywnie na takie pytanie odpowiedziało 3 proc. respondentów. Jednocześnie ponad 60 proc. konsumentów w Polsce oczekuje od firm, że nie będą negatywnie oddziaływać na społeczeństwo i środowisko naturalne. 53 proc. klientów deklaruje, że świadomie unika kupowania produktów firm, które wywierają taki negatywny wpływ.
Nie ma w tym jednak sprzeczności. Wiele firm wprowadza społeczną odpowiedzialność biznesu, ale firmy nie potrafią wyjaśnić czym jest CSR. O tym w rozmowie przygotowanej przez MarketNews24.