Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Zbyt łatwo dajemy się nabrać na piramidy finansowe

pobierz video
06.02.2018

Według raportu serwisu kapitalni.org ponad połowa Po

Według raportu serwisu kapitalni.org ponad połowa Polaków nie interesuje się finansami uznając tę wiedzę za niepotrzebną. Nie interesujemy się ostrzeżeniami KNF, a więc łatwo możemy się dać nabrać na piramidy finansowe, tworzone na podobieństwo Amber Gold.

Według tego samego badania, z połowy 2017 r., aż 63% społeczeństwa nie czuje potrzeby planowania finansowego powyżej jednego miesiąca.

75% Polaków deklaruje jednak iż posiada wiedzę z zakresu gospodarowania budżetem domowym. Statystyczny Polak najczęściej wiedzy o finansach poszukuje korzystając z internetu bądź z porady osób z otoczenia.

Jednak mniej niż 30% badanych może podjąć temat o inwestowaniu pieniędzy, a niecałe 20% zasad systemu emerytalnego czy kwestii podatkowych.

- Cały czas bardzo duże problemy mamy z obliczeniem prostych działań dotyczących chociażby kapitalizacji odsetek od depozytów czy procenta składanego. Trudno również odróżnić nam instytucje finansowe wątpliwego pochodzenia od tych nadzorowanych przez Komisję Nadzoru Finansowego - mówi w rozmowie z MarketNews24 Adam Wolski, RDM Wealth Management.. 

Niestety również bardzo źle wypadamy na tle innych krajów. Według badania przeprowadzonego przez OECD, dotyczącego poziomu świadomości finansowej, spośród 30 krajów świata i 51 tys. ankietowanych osób zajęliśmy ostatnie miejsce. Również ten raport pokazał iż subiektywnie oceniamy nasza wiedzę finansową optymistycznie ale tylko 3 na 10 rodaków cechuje długoterminowa perspektywa myślenia o pieniądzach.

- Nie bójmy się systematycznego kontaktu z instytucjami finansowymi, co pomoże nam zdobywać większą wiedzę z profesjonalnych źródeł nie tylko z internetu i od znajomych - komentuje Adam Wolski.

 

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl