Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Ze spirali zadłużenia można się wydostać przez upadłość konsumencką

pobierz video
17.01.2018

Sądy bardziej życzliwie patrzą na próbujących ogłosić upadłość konsumencką. Zwłaszcza jeżeli chodzi o tych, którzy wpadli w spiralę zadłużenia. Stąd też ubiegłoroczny rekord takich bankructw

Sądy bardziej życzliwie patrzą na próbujących ogłosić upadłość konsumencką. Zwłaszcza jeżeli chodzi o tych, którzy wpadli w spiralę zadłużenia. Stąd też ubiegłoroczny rekord takich bankructw.

W minionym roku sądy ogłosiły prawie 6 tys. decyzji o upadłości konsumenckiej, pomagając osobom, które nie dają sobie rady ze spłatą swoich długów.

-Sądy pomogły zadłużonym w obronie przed wierzycielami, a tym samym w procesie wyjścia z długów - mówi w rozmowie z MarketNews24 Grzegorz Baran, z kancelarii Baran&Pluta, która specjalizuje się w upadłościach konsumenckich.

Ważne okazały się tzw. przesłanki słusznościowo-humanitarne, dzięki którym osoba zadłużona mogła skorzystać z upadłości, pomimo że dopuściła się rażącego niedbalstwa w swym postępowaniu, w wyniku którego popadała w długi.

-Zazwyczaj działo się to poprzez spiralę zadłużenia - wyjaśnia ekspert. - Wtedy, gdy osoba zadłużona zaciągała kolejne pożyczki, aby spłacić poprzednie swoje zobowiązania, a nowe kredyty były droższe w ich spłacie.

I to właśnie w takich wypadkach sądy coraz częściej korzystają z tzw. przesłanki słusznościowo-humanitarnej.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl