Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Niedaleka przyszłość, to niższe ceny i większe zasięgi aut elektrycznych

pobierz video
14.12.2023

Baterie LFP po raz pierwszy pojawią się w modelach BMW. To tańsze ogniwa bez kobaltu. Nowa bateria będzie o 100% bardziej pojemna od tej stosowanej w pierwszym BMW i3.

Baterie LFP są bezpieczniejsze i wykorzystują powszechniejsze żelazo i fosfor, zamiast kobaltu, manganu i niklu. Dzięki temu są tańsze od ogniw NMC. Ich wadą jest jednak wolniejsze ładowanie na mrozie i mniejsza pojemność. W ogniwach będących dziś na rynku różnica w pojemności sięga 50%.

 Jest niemal pewne, że LFP pojawią się tylko w podstawowych wersjach i być może nie we wszystkich segmentach. Modele z takimi ogniwami mogą mieć pojemność baterii na poziomie ok. 60 kWh.

Poprawiona chemia ogniw, ich nowy kształt oraz pakowanie ogniw bezpośrednio w pakiet baterii (z pominięciem modułów) oznaczać będą wzrost gęstości energetycznej o 20%, zasięgu o 30% i o 30% szybsze ładowanie, przy jednoczesnym spadku śladu węglowego ich produkcji o 60% względem obecnej generacji.

W szóstej generacji baterii BMW ograniczy także koszty produkcji o 40%.

- Tańsze baterie w niedalekiej przyszłości mogą przełożyć się na niższe ceny elektryków – mówi  w rozmowie z MarketNews24 Bartłomiej Derski, ekspert WysokieNapieice.pl. – Przed nami kolejny skok w rozwoju e-mobilności.

Dzięki nowym ogniwom nawet w elektrycznej serii 3 zagoszczą już akumulatory o pojemności ok. 100 kWh. Realny zasięg Neue Klasse w tej wersji wyniesie od 450 km na autostradzie i do 750 km na drogach krajowych.

Koncern pracuje jednocześnie nad ogniwami sodowo-jonowymi i ze stałym elektrolitem.

- W naszych testach samochodem BMW i4 trasę z Amsterdamu do Warszawy pokonaliśmy, długości 1 200 km, pokonaliśmy w 12 godzin, a konkurencyjnym modelem Tesli jechaliśmy z Jeleniej Góry do Warszawy bez żadnego ładowania, pokonując trasę 500 km w 4,5 godziny – dodaje B.Derski z WysokieNapiecie.pl.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl