Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Nowe obowiązki dla firm zwiększą ich koszty

pobierz video
13.02.2019

W związku z projektem nowej ustawy o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych zwiększą się koszty działalności firm. Wynika to z nałożonego obowiązku wprowadzenia określonych procedur zgodności z prawem

W związku z projektem nowej ustawy o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych zwiększą się koszty działalności firm. Wynika to z nałożonego obowiązku wprowadzenia określonych procedur zgodności z prawem.

-Te zmiany sprowadzają się do trzech płaszczyzn: prawidłowych procedur rekrutacyjnych, nadzorczych, a następnie, i to jest najbardziej enigmatyczna kategoria, prawidłowej organizacji podmiotu zbiorowego - mówi w rozmowie z MarketNews24 dr Katarzyna Witkowska-Moździerz, adwokat z Crido Legal J.Ziółek i Wspólnicy sp. Komandytowa. - Ustawa tylko wymienia jakich przykładowych obszarów ta prawidłowa organizacja podmiotu zbiorowego ma dotyczyć.

W tym ostatnim aspekcie chodzi o procedury, które zagrożenia popełnieniem czynu zabronionego w ramach spółki. I będzie dotyczył co najmniej przedsiębiorstw średniej wielkości.

Dla firm oznacza to konieczność stworzenia stanowiska dla compliance officer. Praca compliance officera polega na minimalizowaniu ryzyka braku zgodności działań przedsiębiorstwa z regulacjami prawnymi, normami, bądź zestawami zaleceń, w celu zapobiegania stratom finansowym lub utracie reputacji.

Dla większych firm może to oznaczać konieczność stworzenia odrębnego działu, bo jedna osoba może nie poradzić sobie z takim natłokiem obowiązków.

- Firmy będą musiały zdefiniować swoją transparentność zarówno korporacyjną, jak i podatkową - wyjaśnia dr Katarzyna Witkowska-Moździerz. - Jak się można spodziewać, będzie to prowadziło do zwiększenia kosztów, zwłaszcza na pierwszym etapie przygotowania zmian.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl