Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Nowe zasady rejestracji samochodów wymuszą zmiany na rynku motoryzacyjnym

pobierz video
11.04.2023

Informacje o zakazie rejestracji w UE samochodów spalinowych od 2035 r. często nie były precyzyjne, zmiany nie są aż tak drastyczne. Zapewne przyspieszą jednak sprzedaż aut elektrycznych, także w krajach, które nie są liderami takiej transformacji.

W I kw. 2023 r. liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów elektrycznych to 5 tys. sztuk. Jest to wzrost o 56 % porównując rok do roku. W Polsce zarejestrowanych jest 67 tys. aut elektrycznych, z tego 49% to samochody w pełni elektryczne.

Coraz szybciej rośnie flota samochodów dostawczych oraz autobusów. Rozwija się też infrastruktura, liczba ładowarek wzrosła do 2,7 tys., w tym 30% to ładowarki szybkie.

- Nowe zasady emisyjności spalin, przyjęte przez Parlament Europejski, przyspieszą zmiany na rynku motoryzacyjnym - mówi w rozmowie z MarketNews24 Paweł Molasy, Business Country Manager PL w AUTOCENTRUM AAA AUTO sp. z.o.o. 

Zwiększy się zainteresowanie samochodami elektrycznymi na rynku wtórnym, które obecnie jest marginalne.

Od 1 stycznia 2035 r. redukcja emisji ze sprzedawanych nowych samochodów ma wynieść 100%. Producenci będą mogli zatem wprowadzać na rynek UE jedynie pojazdy bezemisyjne. Przepisy nie zakazują jednak rejestracji nowych samochodów spalinowych.

Co przewiduje ostateczna wersja rozporządzenia UE? Producenci do 2030 r. powinni zredukować emisyjność sprzedawanych samochodów osobowych o 55%, a vanów o 50%. Liczona będzie emisja CO2 z całej floty sprzedawanych samochodów na unijnym rynku. Zatem na każde paliwożerne auto z dużym silnikiem benzynowym lub diesla, producenci będą musieli sprzedać kolejne na wodór, prąd czy paliwo syntetyczne.

Na rynek trafią samochody z silnikami spalinowymi korzystające z paliw takich jak wodór, czy benzyna syntetyczna. Do końca 2034 r. na rynek równocześnie będą trafiać nowe samochody z silnikami na benzynę i olej napędowy z ropy naftowej, jak i auta bezemisyjne na paliwa syntetyczne. Później zarejestrowane samochody z silnikami benzynowymi czy diesla nadal mogą być wykorzystywane i odsprzedawane, aż do zakończenia ich żywotności.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl