Po burzach i powodziach: co ubezpieczyciel powinien zrobić i jakie uprawnienia ma klient
Po zniszczeniach wywołanych burza powinniśmy w pierwszej kolejności zadbać o mienie, które nie zostało uszkodzone.
- Jeżeli wiatr zerwał część dachu ocalałe sprzęty trzeba przenieść do innego pomieszczenia mówi w rozmowie z MarketNews24, Marcin Jaworski, rzecznik prasowy Biura Rzecznika Finansowego. – I ubezpieczyciel powinien pokryć koszty związane z zabezpieczeniem mienia. Jeżeli musieliśmy wezwać dekarza, to mamy prawo do zwrotu poniesionych kosztów za jego usługi.
Powinniśmy zbierać wszystkie rachunki nie tylko za usługę, ale także za wydatki za wykorzystane materiały.
Gdy uznamy, że wypłacone odszkodowanie jest zbyt małe można skorzystać z usług certyfikowanego rzeczoznawcy. I należy poprosić ubezpieczyciela o kosztorys, który zawiera informacje o tym jak wycenione zostały szkody. Jeśli chcemy zakwestionować kosztorys to należy przygotować reklamację.
- Gdy reklamacja zostanie odrzucona, otwiera to drogę do zwrócenia się do Rzecznika Finansowego o postepowanie interwencyjne bądź polubowne – wyjaśnia M.Jaworski.