Po roku od giełdowego debiutu polska spółka kupiła już trzy firmy
Transakcje fuzji i przejęć uznawane są za ryzykowne decyzje menedżerskie, poprzedzone wielomiesięcznymi przygotowaniami, które mają zapewnić bardzo wysoką stopę zwrotu z inwestycji. Tempo w jakim inne firmy kupuje giełdowa spółka Vercom jest zaskakujące.
Dzięki wejściu na warszawki parkiet, po udanym IPO spółka Vercom przed rokiem pozyskała 180 mln zł na akwizycje.
Podczas minionego roku Vercom przejęła FreshMail – lidera e-mail marketingu w Polsce. Jej kolejna inwestycja M&A to kupno PushPushGo, czyli lidera komunikacji Web Push.
Po dwóch inwestycjach w polskie spółki w kwietniu br. Vercom SA kupiła za 84 mln euro (400 mln zł) firmę w USA. Dzięki największej tegorocznej transakcji przejęcia zagranicznej firmy przez spółkę z GPW, zdobyła dostęp do rynków w 180 krajach. Przejęcie MailerLite, globalnego dostawcy narzędzi do komunikacji email, pozwoli spółce blisko trzykrotnie zwiększyć liczbę klientów i dołączyć do grona globalnych graczy CPaaS takich jak Twilio oraz Sinch.
Vercom to założona przed siedemnastu laty polska spółka technologiczna dostarczająca chmurowe rozwiązania w modelu CPaaS (Communication Platform-as-a-Service). 55,13 % akcji Vercom ma spółka R22, także notowana na GPW.
- Od debiutu giełdowego udało się nam ponad 5-krotnie zwiększyć liczbę klientów, z 11 tys. do blisko 60 tys. obsługiwanych firm – mówi w rozmowie z MarketNews24 Tomasz Pakulski, członek zarządu Vercom SA. – Z firmy działającej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej staliśmy się firmą działająca na 14-krotnie większym rynku globalnym
Przez dwa lata spółka kupiła cztery firmy. Jeszcze przed debiutem na GPW przejęła w 2020 r. ProfiSMS – wiodącego dostawcę CPaaS w Czechach, specjalizującego się w usługach w kanale SMS.