Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Po roku od giełdowego debiutu polska spółka kupiła już trzy firmy

pobierz video
19.05.2022

Transakcje fuzji i przejęć uznawane są za ryzykowne decyzje menedżerskie, poprzedzone wielomiesięcznymi przygotowaniami, które mają zapewnić bardzo wysoką stopę zwrotu z inwestycji. Tempo w jakim inne firmy kupuje giełdowa spółka Vercom jest zaskakujące.

Dzięki wejściu na warszawki parkiet, po udanym  IPO spółka Vercom przed rokiem  pozyskała 180 mln zł na akwizycje.

Podczas minionego roku Vercom przejęła FreshMail – lidera e-mail marketingu w Polsce. Jej kolejna inwestycja M&A to kupno PushPushGo, czyli lidera komunikacji Web Push.

Po dwóch inwestycjach w polskie spółki w kwietniu br. Vercom SA kupiła za 84 mln euro (400 mln zł) firmę w USA. Dzięki największej tegorocznej transakcji przejęcia zagranicznej firmy przez spółkę z GPW, zdobyła dostęp do rynków w 180 krajach. Przejęcie MailerLite, globalnego dostawcy narzędzi do komunikacji email, pozwoli spółce blisko trzykrotnie zwiększyć liczbę klientów i dołączyć do grona globalnych graczy CPaaS takich jak Twilio oraz Sinch.

Vercom to założona przed siedemnastu laty polska spółka technologiczna dostarczająca chmurowe rozwiązania w modelu CPaaS (Communication Platform-as-a-Service). 55,13 % akcji Vercom ma spółka R22, także notowana na GPW.

- Od debiutu giełdowego udało się nam ponad 5-krotnie zwiększyć liczbę klientów, z 11 tys. do blisko 60 tys. obsługiwanych firm – mówi w rozmowie z MarketNews24 Tomasz Pakulski, członek zarządu Vercom SA. – Z firmy działającej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej staliśmy się firmą działająca na 14-krotnie większym rynku globalnym

Przez dwa lata spółka kupiła cztery firmy. Jeszcze przed debiutem na GPW przejęła w 2020 r. ProfiSMS – wiodącego dostawcę CPaaS w Czechach, specjalizującego się w usługach w kanale SMS.

 

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl