Polacy nie kupują parków handlowych, robi to zagraniczny kapitał
Retail parki to najszybciej rozwijające się w Unii Europejskiej centra handlowe. Inwestowanie w parki handlowe w Polsce zdominował jednak zagraniczny kapitał.
W Polsce działa już ponad 300 parków handlowych, których cecha charakterystyczną, odróżniającą je od galerii handlowych, jest wejście do sklepów bezpośrednio z parkingu. Kolejnych 300 jest na etapie przygotowań.
Rentowność takich inwestycji w UE to średnio 5,5%. Tylko w Niemczech – to 4%.
W Polsce inwestowanie w parki handlowe jest bardziej opłacalne. Roczna stopa zwrotu wynosi 7,5-8,0%
- Retail parki są w Polsce dwa razy bardziej rentowne, a ponad 70% retail parków jest w rękach zagranicznych funduszy inwestycyjnych - mówi w rozmowie z MarketNews24 Grzegorz Mroczek, wiceprezes Cream Property Advisors. – Fundusze potrafią dobrze przewidywać wzrost wartości projektów, to strata, że jest niewiele inicjatyw inwestycyjnych ze strony polskiego kapitału.
Takimi inwestycjami obecnie zainteresowanych jest tylko kilka firm z polskim kapitałem.