Polacy wolą jeść w sieciówkach niż w restauracjach?
Na polskim rynku nieruchomości komercyjnych przyspiesza ekspansja zagranicznych fast foodów. Zdecydowanie dominują firmy z amerykańskim rodowodem, ale pojawili się też Szwedzi.
McDonald’s Corporation, spółka notowana na giełdzie w Nowym Jorku, zainwestuje w Polsce dodatkowe 2,5 mld zł. W ciągu najbliższych 3-4 lat chce otwierać 30-40 placówek rocznie, by wykorzystać zwiększony popyt. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 r. McDonald's odnotował wzrost sprzedaży o 6%, do czego przyczyniły się również podwyżki cen produktów.
- Pod koniec 2022 r. działało w Polsce 520 restauracji McDonald’s, a 90% z nich prowadzą franczyzobiorcy - mówi w rozmowie z MarketNews24 Michał Małecki, Head of Retail Leasing z agencji doradczej Cream Property Advisors.
KFC w 2022 r. otworzyła 20 nowych lokali. Ta sieć fast foodów, założona w Kentucky (USA) w 1930 r., debiutowała w Polsce w 1995 r., gdy otworzyła bar w Szczecinie. I ma już na polskim rynku 210 barów.
Popeyes, która jest jedną z największych na świecie restauracji szybkiej obsługi z kurczakiem, z prawie 4200 restauracjami w USA i na całym świecie otwiera się w Polsce. Na swoje pierwsze trzy lokalizacje wybrała Szczecin, Wrocław i Warszawę. Sieć, która powstała w 1972 r. w Nowym Orleanie, wybiera na lokalizacje silne miasta i silne galerie handlowe.
- Popeyes planuje otworzyć aż 600 restauracji w 10 lat – wyjaśnia M.Małecki z Cream Property Advisors.
Szwedzka sieć restauracji MAX Premium Burgers, powstała w 1968 r., pojawiła się na polskim rynku we wrześniu 2017 r., uruchamiając pierwszy lokal we wrocławskiej Galerii Dominikańskiej. Ta firma ma już 24 lokale w Polsce.