Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Polska jako miejsce docelowe dla francuskich inwestycji

pobierz video
16.07.2024

Francuskie firmy zainwestowały w Polsce ponad 25 miliardów euro, co czyni Francję drugim co do wielkości inwestorem zagranicznym w kraju, zaraz po Niemczech.

W Polsce działa około 1 200 firm z udziałem kapitału francuskiego. W blisko 500 podmiotach zatrudniających 10 i więcej pracowników kapitał francuski zajmuje pozycję dominującą. Francja stanowi trzecią siłę wśród właścicieli firm zagranicznych w Polsce pod względem łącznych obrotów, wartości dodanej i liczby pracowników oraz drugą pod względem nakładów inwestycyjnych. Około 5% wartości dodanej i inwestycji polskiego sektora przedsiębiorstw jest zasługą spółek zależnych od kapitału francuskiego. Na tle innych spółek zagranicznych cechuje je ponadprzeciętna relacja tych agregatów do całkowitych przychodów.

- Początkowo Polska przyciągała głównie duże francuskie korporacje międzynarodowe, zwłaszcza te notowane w indeksie CAC-40. W ostatnich latach obserwujemy również rosnące zainteresowanie Polską ze strony francuskich MŚP, które chcą skorzystać z możliwości produkcyjnych jak i atrakcyjnego rynku konsumenckiego w Polsce - mówi w rozmowie z MarketNews24 Olivier Degand, Partner Zarządzający, Forvis Mazars w Polsce.

Po wejściu Polski do Unii Europejskiej w 2004 r., francuskie inwestycje bezpośrednie, wspierane przez ogromny zastrzyk funduszy europejskich dla polskiej gospodarki, gwałtownie wzrosły. Po pojawieniu się na polskim rynku największych firm z francuskiego indeksu giełdowego CAC-40 (lata 1990-2010).

Polska zaczęła przyciągać również coraz więcej francuskich firm z sektora MŚP - głównie dzięki dostępowi do wykwalifikowanych pracowników i niższym kosztom dla pracodawcy, a także możliwości dotarcia do 38 milionów konsumentów na rynku, w samym sercu Europy. W czasie pandemii Covid-19, stosunki handlowe między Polską i Francją jeszcze bardziej się umocniły. Wpłynęło na to między innymi zjawisko „nearshoringu”, polegające na przeniesieniu części łańcucha dostaw z Azji Południowo-Wschodniej bliżej Francji – jak wynika z raportu Francusko Polskiej Izby Gospodarczej CCiFP.

- Napływ funduszy europejskich, transformacja ekologiczna i wzmocnienie sektora obronnego to aktualne obszary, w które francuscy inwestorzy będą chcieli zaangażować się w Polsce w nadchodzących miesiącach i latach – ocenia Olivier Degand z Forvis Mazars w Polsce.

 

 

 

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl