Polska spółka kupiła dostęp do 180 rynków na świecie
Spółka z warszawskiej giełdy kupiła za 84 mln euro firmę w USA. Dzięki największej tegorocznej transakcji przejęcia zagranicznej firmy przez spółkę z GPW, Vercom SA zdobyła dostęp do rynków w 180 krajach.
Vercom to założona przed siedemnastu laty polska spółka technologiczna dostarczająca chmurowe rozwiązania w modelu CPaaS (Communication Platform-as-a-Service). Przejęcie MailerLite, globalnego dostawcy narzędzi do komunikacji email, pozwoli spółce blisko trzykrotnie zwiększyć liczbę klientów i dołączyć do grona globalnych graczy CPaaS takich jak Twilio oraz Sinch.
Głównymi rynkami działalności MailerLite są Stany Zjednoczone oraz Europa Zachodnia, które łącznie odpowiadają za ponad 70 proc. przychodów spółki. MailerLite posiada ponad 38 tysięcy klientów na 180 rynkach i zatrudnia ok. 100 pracowników w 30 międzynarodowych lokalizacjach. W ostatnich trzech latach średnioroczny wzrost przychodów MailerLite wyniósł 43 proc., a marża brutto osiągnęła w 2021 roku wartość 45 mln PLN.
MailerLite to rozpoznawalna marka wśród klientów biznesowych na całym świecie. W jej portfolio odbiorców dominują podmioty z rynków USA i Europy Zachodniej oraz międzynarodowy zespół specjalistów w kluczowych lokalizacjach takich jak San Francisco, Nowy Jork czy Dublin.
- Wartość transakcji to 400 mln PLN (84,13 mln EUR), co oznacza, iż będzie to największe przejęcie podmiotu zagranicznego przez polską spółkę w tym roku i jedno z największych w sektorze technologicznym w ostatnich latach – mówi w rozmowie z MarketNews24 Tomasz Pakulski, członek zarządu Vercom SA.
Akwizycja MailerLite pozwoli skokowo zwiększyć skalę działalności Vercom pod względem biznesowym oraz finansowym. Liczba klientów wzrośnie trzykrotnie, z ok. 19 tys. obecnie do blisko 57 tys. podmiotów działających na 180 rynkach. Jednocześnie, do zespołu Vercom dołączy ok. 100 specjalistów skupionych w 30 międzynarodowych lokalizacjach, co zapewni możliwość sprawnej obsługi globalnego portfolio klientów we wszystkich strefach czasowych. Akwizycja umożliwi również podwojenie marży brutto z 54 mln zł obecnie do 107 mln zł oraz zapewni znaczący potencjał w obszarze synergii przychodowych.
- Przejęcie MailerLite to nie tylko skokowy wzrost skali działalności, ale także mocne wejście na czternastokrotnie większy rynek, które zapewni nam potencjał do dalszego dynamicznego wzrostu organicznego w kolejnych latach – wyjaśnia T.Pakulski z Vercom SA.