Polski rynek spotkań jest wart 30 mld zł
Wartość polskiego rynku spotkań przekracza 30 mld zł. W 2015 r. było to 26 mld zł i stanowiło 1 % polskiego PKB. Na eventach zarabiają hotele i centra konferencyjne, ale również lokalny biznes, restauratorzy czy firmy taksówkarskie. Ten s
Wartość polskiego rynku spotkań przekracza 30 mld zł. W 2015 r. było to 26 mld zł i stanowiło 1 % polskiego PKB. Na eventach zarabiają hotele i centra konferencyjne, ale również lokalny biznes, restauratorzy czy firmy taksówkarskie. Ten segment gospodarki jest również istotny dla dochodów polskich miast i wpływa pozytywnie na ich rozwój ekonomiczny.
Rynek hotelarski w Polsce również bardzo prężnie się rozwija: w 2017 r. funkcjonowało 2 700 hoteli, a w tym roku przewidywany jest wzrost o 6 proc.
- W hotelach naszej sieci 13-32 proc. gości to goście konferencyjni - mówi w rozmowie z MarketNews24 Katarzyna Niezgoda, Director of Business Development, Vienna House Poland. – To pokazuje jak istotny dla branży hotelarskiej jest rynek spotkań i jak te dwa segment gospodarki są ze sobą związane.