Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Polskie firmy tracą miliony złotych na złym zarządzaniu oprogramowaniem

pobierz video
09.07.2018

68 proc. firm w Polsce korzysta z oprogramowania, na które nie ma wykupionej licencji. Coraz więcej producentów przeprowadza audyty, aby sprawdzić jak oprogramowanie jest wykorzystywane przez firmy. Kary finansowe są wielomilionowe

68 proc. firm w Polsce korzysta z oprogramowania, na które nie ma wykupionej licencji. Coraz więcej producentów przeprowadza audyty, aby sprawdzić jak oprogramowanie jest wykorzystywane przez firmy. Kary finansowe są wielomilionowe.

Polskie firmy wydają miliony na oprogramowanie. W przypadku średniej wielkości banku jest to kilkanaście, a nawet  kilkadziesiąt milionów złotych rocznie. Ok. 30 proc. budżetu rocznego przeznaczanego na IT, dotyczy wydatków związanych z softwarem.

- Można byłoby się pokusić o stwierdzenie, że takie wydatki gwarantują bezpieczeństwo, jednak nasze badanie pokazuje, że blisko 70 proc. polskich firm korzysta z oprogramowania niezgodnie z warunkami licencyjnymi. I nie mówimy tutaj o piractwie, ale o niezrozumieniu warunków licencyjnych - mówi w rozmowie z MarketNews24 Mariusz Ustyjańczuk, dyrektor zespołu zarządzania oprogramowaniem w Deloitte.

Jak wynika z analizy Deloitte, 68 proc. firm w Polsce korzysta z oprogramowania, na które nie ma wykupionej licencji.  

- Audyty realizowane przez producentów oprogramowania kończą się często dużymi karami. Między kilkaset, a ostatnio nawet do ponad 100 mln dolarów, w wyniku takiego audytu - wyjaśnia dyr. Mariusz Ustyjańczuk. - Z drugiej strony jednak firmy nie wdrażają blisko ¼ oprogramowania, które kupują.

Przed siedmiu laty audyty przeprowadzały w Polsce 2-3 firmy produkujące oprogramowanie, obecnie praktyki te stosuje co najmniej dziesięciu producentów.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl