Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Ponad 3 tys. skarg dotyczących RODO, firmy powinny spodziewać się licznych kontroli

pobierz video
13.02.2019

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy obowiązywania RODO do Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) wpłynęły 3252 skargi. Jak wynika z informacji udostępnionych przez UODO, pierwsze pół roku obowiązywania przepis&oac

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy obowiązywania RODO do Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) wpłynęły 3252 skargi. Jak wynika z informacji udostępnionych przez UODO, pierwsze pół roku obowiązywania przepisów RODO w Polsce minęło dość bezboleśnie dla przedsiębiorców. Ten czas jednak już się kończy.

-Ponad trzy tysiące skarg, to bardzo duża liczba, w porównaniu do innych krajów UE, ale jak na razie nie słychać o spektakularnych kontrolach i nałożonych karach - mówi w rozmowie z MarketNews24 Bartosz Tomaszewski, radca prawny w CRIDO Legal. - Urząd dał trochę czasu przedsiębiorcom na przygotowanie dokumentów, ale ten czas właśnie się kończy.

Kontroli można się spodziewać już w lutym, czyli tuż po Dniu Ochrony Danych Osobowych, który został ustanowiony na dzień 28 stycznia.

W trakcie przygotowania (na różnym etapie zaawansowania prac) na półmetku obowiązywania nowych przepisów było 15 kodeksów dobrego postępowania, przy czym w analizowanym okresie 2 wnioski o zatwierdzenie kodeksów wpłynęły do prezesa UODO. Tym samym najbardziej zaawansowane w tworzeniu dobrych praktyk są: branża małych placówkach medycznych oraz banki i rejestry kredytowe. Nad branżowymi kodeksami postępowania z danymi osobowymi pracują przedstawiciele branż kreatywnych, w tym audiowizualnej czy fotograficznej. Generalnie bardzo aktywna jest szeroko rozumiana branża medyczna, marketingowa i finansowa.

Tym samym, to ostatni dzwonek na ewentualne korekty procesów wewnątrz organizacji, jak komentuje Bartosz Tomaszewski, partner odpowiedzialny za praktykę prawa własności intelektualnej i danych osobowych w CRIDO Legal.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl