Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Rekordowy weekend: w hotelach w Polsce zabrakło wolnych miejsc

pobierz video
13.08.2019

Popyt na hotele rośnie bardzo szybko. Wydłużony weekend od 15 do 18 sierpnia spowodował, że znalezienie wolnych miejsc na ostatnią chwilę było niemal niemożliwe i wiązało się rekordowymi wydatkami.

Te cztery dni dni to szczyt wakacyjnego sezonu dla osób działających w branży turystycznej. Dane zebrane przez HRE Investments pokazują, że w miejscowościach szczególnie lubianych przez turystów bardzo trudno jest znaleźć wolny pokój. Na chętnych czekają już ostatnie oferty, a przez to ich ceny nie należą do najniższych.

- Chcąc we dwoje spędzić trzy noce w Sopocie, Kołobrzegu, Międzyzdrojach, Świnoujściu czy Zakopanem trzeba było liczyć się ze średnim wydatkiem na poziomie 1,5 do nawet ponad 2 tys. zł - mówi w rozmowie z MarketNews24 Bartosz Turek, główny analityk HRE Investments. - Oczywiście nawet w tych miejscach stawki są bardzo zróżnicowane – od około 100-200 zł za kwaterę prywatną czy łóżko w hostelu po 2-3 tysiące złotych za dobę w apartamencie hotelowym z wyszukanym śniadaniem i widokiem na morze czy góry.

Wyraźnie taniej jest w Wiśle, Szklarskiej Porębie, Karpaczu i Krynicy – Zdroju, choć i tu z portfela trzeba wyjąć średnio 300-400 złotych za dobę, aby na ostatnią chwilę znaleźć nocleg dla dwóch osób.

- To w dużej mierze efekt bogacenia się Polaków, których po prostu coraz częściej stać na wyjazdy urlopowe - wyjaśnia ekspert. - Warto przytoczyć chociażby dane Eurostatu, z których wynika, że w 2018 r. na tygodniowe wakacje mogło sobie pozwolić 65,4% Polaków, a jeszcze 5 lat wcześniej był to luksus zarezerwowany dla 39,4% rodaków.

Nie bez znaczenia jest też rosnąca popularność Polski w oczach turystów zagranicznych. Ci przeważnie doceniają wysoki standard świadczonych usług połączonych z przystępną – jak dla zachodniego portfela – ceną. I tak z danych GUS wynika, że na przykład liczba noclegów udzielonych turystom zagranicznym wzrosła w 2018 roku do 17,7 mln z poziomu 12,5 mln 5 lat wcześniej.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl