Rośnie konkurencja na rynku płatności, coraz więcej przejęć firm
Na polskim rynku płatności internetowych i digitalowych konkurencja jest coraz większa, a międzynarodowi gracze coraz chętniej kupują polskie firmy.
O 16% rok do roku rośnie sprzedaż usług i towarów w internecie, a polscy przedsiębiorcy zainteresowani rozwojem swoich biznesów coraz bardziej agresywnie rozwijają się poprzez ecommerce.
- Co najmniej 10% firm prowadzących sprzedaż w sklepach stacjonarnych w ciągu najbliższych 12 miesięcy będzie realizować sprzedaż również w internecie - mówi w rozmowie z MarketNews24 Bartosz Berestecki, prezes zarządu PayTel SA.
Wymusza to dalszy rozwój usług dodatkowych, do których należą transakcje na rynku płatności. W sektorze płatności internetowych i digitalowych konkurencja jest coraz większa. Udział w nim mają zarówno gracze krajowi, jak i międzynarodowi.
- Najnowsza transakcja, realizowana na rynku płatności, dotyczy PayU. To firma stworzona w Polsce, która jest podmiotem międzynarodowego przejęcia – wyjaśnia Bartosz Berestecki z PayTel SA.
Podobną transformację własnościową ma już za sobą PayTel, który stał się częścią międzynarodowej grupy SIBS. Od połowy 2021 r. 100% akcji PayTel należy do tej portugalskiej firmy. Natomiast w maju 2023 r. firma ta podpisała przedwstępną umowę przejęcia spółek z grupy Kar-Tel, które zajmują się doładowaniami i płatnościami rachunków.