Rynek płatności w Polsce jest już nasycony
1,5 mln terminali płatniczych jest wykorzystywanych na polskim rynku. Rynek ten jest praktycznie nasycony.
Co to oznacza dla przedsiębiorców, konsumentów i operatorów? Przede wszystkim dalszą ewolucję rynku i walkę o klienta.
Najbardziej zauważalna jest ewolucja produktowa, tradycyjne terminale płatnicze zamieniane są na smart POS-y. Smart POS to - oparty na technologii android - mobilny terminal z dodatkowymi, innowacyjnymi rozwiązaniami. Duży dotykowy wyświetlacz sprawia, że przeprowadzanie transakcji staje się prostsze i przejrzyste. Coraz bardziej popularne są terminale soft POS, czyli aplikacje w telefonach. Na polskim rynku jest wykorzystywanych 4 tys. tego typu urządzeń.
- Obsługa płatności, kredytowanie, usługi kurierskie i usługi dodatkowe są tym, czym dzisiaj operatorzy terminali walczą o rynek - mówi w rozmowie z MarketNews24 Bartosz Berestecki, prezes zarządu PayTel SA.
Natomiast ewolucja wertykalna dotyczy ecommerce. Tradycyjnie operatorzy oferujący płatności w sklepach stacjonarnych są zainteresowani również obsługą transakcji w internecie. Stąd coraz większa konkurencja na rynku digitalowym i oferowanie bramek płatniczych dla klientów.