Smak piwa zależy od stabilności prawa
Czy należy drastycznie ograniczyć reklamę piwa? Branża piwowarska ocenia, że nie. Zwłaszcza, że konkurencja jest duża. Ponad 200 browarów powstało w ostatnich siedmiu latach, a w 2017 r. na rynku pojawiło się ponad 1 600 nowych piw.
Czy należy drastycznie ograniczyć reklamę piwa? Branża piwowarska ocenia, że nie. Zwłaszcza, że konkurencja jest duża. Ponad 200 browarów powstało w ostatnich siedmiu latach, a w 2017 r. na rynku pojawiło się ponad 1 600 nowych piw.
- Piwo dla swojego sukcesu potrzebuje dobrej pogody i stabilnego prawa - mówi w rozmowie z MarketNews24 Bartłomiej Morzycki, dyrektor Biura Zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce.
Obniżka akcyzy dla małych producentów była pozytywną zmianą. Inne propozycje zmian nie są przez branżę oceniane pozytywnie: - Zagrożeniem dla branży piwnej są zmiany dotyczące zakresu możliwości reklamowania piwa - ocenia B.Morzycki, który twierdzi, że wydatki na reklamę nie wpływały na wielkość spożycia piwa, które pozostaje na dość stabilnym poziomie.