Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Społeczne i środowiskowe zaangażowanie firm

pobierz video
12.12.2024

Regulacje skutecznie motywują do działania. Jak wynika z raportu Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej (CCIFP), po raz pierwszy regulacje stały się najważniejszym powodem angażowania się firm w obszar ESG.

Jeśli ktoś nie wierzy w moc regulacji, to dane tegoroczne pokazują wyraźny trend. Jako powód działań ESG wzrosły z 4% w 2019 r. do 66% w 2024 r. 

ESG przestało być postrzegane jako chwilowa moda, stajało się standardem. ESG to skrót oznaczający czynniki, na podstawie których tworzone są ratingi i oceny pozafinansowe firm i innych organizacji. Na składają się trzy elementy: E – environmental, czyli środowisko, S -social responsibility, czyli społeczna odpowiedzialność i G – corporate governance, czyli ład korporacyjny.

Strategiczne podejście do ESG nadal nie jest powszechne, gdyż 49% firm nie posiada strategii w tym obszarze. Jednak te przedsiębiorstwa, które ją posiadają bardzo często włączają ją do strategii biznesowej (85% wskazań). Oznacza to, że firmy planując swój rozwój uwzględniają wyzwania środowiskowe i społeczne adaptując do nich swój model biznesowy.

Firmy nadal mają trudności z określeniem rezultatów działań podejmowanych w zakresie zrównoważonego rozwoju. Jedynie duże organizacje, które posiadają zasoby ludzkie, finansowe i merytoryczne potrafią określić mierzalne korzyści (17% respondentów z dużych firm i ani jedna firma MŚP), natomiast 31% wszystkich przedsiębiorstw odnotowuje wyniki inne niż finansowe, związane najczęściej z poprawą wizerunku, zaangażowaniem pracowników, czy relacjami z interesariuszami. 

Firmy najczęściej angażują się w działania z obszaru dotyczącego społeczności (76% firm) oraz środowiska (72%). Najmniej aktywności podejmowanych jest w zakresie ładu korporacyjnego.

- Firmy coraz częściej będą musiały przeznaczać środki finansowe na realizację zadań w takich obszarach jak ochrona środowiska i na działania wobec swoich głównych interesariuszy, takich jak pracownicy, klienci i społeczności, w których funkcjonują - mówi w rozmowie z MarketNews24 Mariusz Kielich, Kierownik ds. Komunikacji w CCIFP. – To będą także wydatki przeznaczone na wprowadzenie nowych regulacji związanych czy to z ładem korporacyjnym i etyką w biznesie, ponieważ są to te tematy, które należą do szerokiego spektrum jakim jest ESG.

Francusko-Polska Izba Gospodarcza opublikowała wyniki dziewiątej edycji swojego flagowego badania „ESG w praktyce – Barometr CCIFP”. Z raportu dowiadujemy się, jak firmy operujące na polskim rynku podchodzą do kwestii środowiskowych, społecznych i zarządzania przedsiębiorstwem (ESG). Wymogi prawne są obecnie najważniejszym czynnikiem motywującym firmy do wdrażania działań ESG, choć nadal znaczna część firm angażuje się ze względów wizerunkowych. Główną barierą rozwoju jest brak środków finansowych, co szczególnie dotyka firmy z sektora MŚP.

Badanie "ESG w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej” zostało przeprowadzone na próbie 120 firm w listopadzie 2024 r. 58% stanowiły firmy duże, zatrudniające powyżej 250 pracowników, reszta to firmy MŚP. 41% respondentów to firmy z kapitałem francuskim, 55% to przedsiębiorstwa polskie lub z innym kapitałem zagranicznym.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl