Usługi, na które popyt corocznie będzie większy o 30%
Komunikację w firmie i pomiędzy firmami poprzez sms, email, push, komunikatory OTT można połączyć w nową usługę, na którą popyt na świecie będzie rósł w tempie 30% rocznie.
Usługa, która poprzez scentralizowaną platformę pozwala firmom w spójny i efektywny sposób dotrzeć do klientów za pomocą wielu, komplementarnych kanałów komunikacji to CPaaS.
Dodatkowo dzięki integracji wszystkich kanałów i usług w jednym miejscu komunikacja z klientem jest spójna, w większym stopniu zautomatyzowana, a dzięki temu efektywniejsza i relatywnie tańsza.
- Analitycy spodziewają się dynamicznego wzrostu rynku CPaaS w kolejnych latach. Według Juniper Research do 2025 r. ma on rosnąć w średniorocznym tempie rzędu 30% – mówi w rozmowie z MarketNews24 Tomasz Pakulski, członek zarządu notowanej na warszawskiej giełdzie spółki Vercom SA. - My w Vercom tworzymy platformy CPaaS w chmurze, dzięki którym firmy mogą budować i rozwijać relacje ze swoimi klientami za pośrednictwem wielu kanałów komunikacji.
Główne powody wzrostu popytu na usługi CPaaS to przede dynamiczny rozwój e-commerce, coraz powszechniejsze wykorzystywanie rozwiązań MarTech’owych oraz szeroko pojęta cyfryzacja społeczeństwa.
- Na rynku dominują nadal rozwiązania jednokanałowe, które w porównaniu z rozwiązaniami wielokanałowymi są mniej efektywne, gorzej konwertują, z reguły są droższe, a także bardziej skomplikowane w zarządzaniu. W związku z tym przestrzeń dla rozwoju platform CPaaS jest bardzo duża – wyjaśnia T.Pakulski z Vercom.