Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

W 2019 r. spadła dostępność mieszkań

pobierz video
19.12.2019

Ten rok zakończy się prawdopodobnie 10-12 proc. wzrostem cen mieszkań. Wynagrodzenia rosły wolniej. I to dlatego spadła dostępność mieszkań.

- Żeby kupić mieszkanie o powierzchni 50 m kw. potrzeba 101 średnich pensji netto, a jeszcze trzy lata temu to było 95 pensji – mówi w rozmowie z MarketNews24 Jarosław Sadowski z Expandera. – Jednak dostępność mieszkań jest obecnie dużo lepsza niż z okresu poprzedniego boomu, czyli w 2007 r.

Co będzie się działo w 2020 r.? Raczej niewiele się zmieni. Nadal będą rosły wynagrodzenia, a stopy procentowe będą rekordowo niskie, podobnie jak bezrobocie. Dostępność mieszkań raczej nie będzie rosnąć. W perspektywie kliku lat może być już różnie. Na rynek trafiło bardzo dużo nowych mieszkań. Natomiast chętnych do zakupu będzie coraz mniej młodych ludzi – ze względów demograficznych. Największą niewiadomą pozostaną ceny.

- Wiele osób ekscytuje wzrost cen mieszkań, dlatego jak najczęściej warto przypominać, że rynek mieszkaniowy jest rynkiem cyklicznym – komentuje ekspert z Expandera.

 

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl