Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Wiele firm można jeszcze uratować przed katastrofą

pobierz video
03.04.2018

Wiele przedsiębiorstw byłoby można uratować, gdyby sądy szybciej orzekały ich upadłość, przykładem Alma. Jednak Ministerstwo Sprawiedliwości nie ułatwia pozytywnych zmian. Pojawił się też nowy problem, gwałtowny wzrost upadłości konsumenckich

Wiele przedsiębiorstw byłoby można uratować, gdyby sądy szybciej orzekały ich upadłość, przykładem Alma. Jednak Ministerstwo Sprawiedliwości nie ułatwia pozytywnych zmian. Pojawił się też nowy problem, gwałtowny wzrost upadłości konsumenckich.

250 dni trwa przeciętne postępowanie układowe lub sanacyjne. – To nie jest zły wynik pracy sądów - mówi w rozmowie z MarketNews24 Piotr Zimmerman, doradca restrukturyzacyjny w Zimmerman Filipiak Restrukturyzacja. – To, co nas bardzo martwi, to czas oczekiwania na otwarcie postępowania: przyśpieszone postępowanie układowe powinno rozpoczynać się 7 dni po złożeniu wniosku, jednak przeciętnie rozpoczyna się po dwóch miesiącach.

W przypadku krakowskiej Almy, rozpoczęło się dopiero po sześciu miesiącach od złożenia wniosku o otwarcie postępowania sanacyjnego. I nie było już szans na ratunek.

Sprawność sądów byłaby większa, gdyby wprowadzono zapowiadaną cyfryzację, ale zmiany opóźnia Ministerstwo Sprawiedliwości.

Po zmianach w prawie o upadłości konsumenckiej, ich liczba gwałtownie wzrosła. Takimi sprawami są teraz zawalone sądy upadłościowe.

- Jak wynika z naszego raportu, upadłości konsumenckie są ogromnym obciążeniem dla sądów upadłościowych, dlatego byłoby lepiej, gdyby upadłościami konsumenckimi zajmowały się sądy cywilne – komentuje mec. Piotr Zimmerman.

 

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl