Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Wpływ koloru auta na jego cenę przy odsprzedaży

pobierz video
15.05.2024

Niemal 70% ofert samochodów z drugiej ręki jest w czterech kolorach: czarnym, szarym, białym i srebrnym. W każdym z tych kolorów na pierwszym miejscu znajdują się hatchbacki.

Dane pochodzą z podsumowania ofert sprzedaży aut używanych dostępnych w sieci AAA AUTO w marcu 2024 r. i to właśnie takie kolory najczęściej wybierają kierowcy.

Badania wpływu koloru samochodu używanego na jego cenę systematycznie prowadzone są w USA. iSeeCars.com, amerykańska platforma internetowa pomagająca w wyszukiwaniu i zakupie aut nowych oraz używanych, przeanalizowała w ubiegłym roku ponad 1,3 mln 3-letnich samochodów używanych, aby określić wpływ koloru na wartość odsprzedaży. Okazało się, że kolor pojazdu może wpłynąć na jego wartość nawet o 5 000 USD.

- Przeciętny samochód traci po 3 latach 22,5% swojej wartości, podczas gdy samochody żółte tracą tylko 13,5%, co oznacza oszczędność ponad 3 000 USD w porównaniu do przeciętnego pojazdu - mówi w rozmowie z MarketNews24 Paweł Molasy, Business Country Manager PL w AUTOCENTRUM AAA AUTO sp. z.o.o. 

Natomiast samochody beżowe, pomarańczowe i zielone tracą niecałe 20% swojej wartości.

Najbardziej zaś tracą na wartości samochody złote, brązowe i czarne. Po 3 latach ta strata, to ponad 10 000 USD.

Żółtych, pomarańczowych czy zielonych samochodów po prostu jest dużo mniej na rynku niż pozostałych i chociaż relatywnie niewiele osób chce kupić samochody w tych kolorach, chętnych jest więcej, niż dostępnych aut, dlatego jaskrawe kolory dobrze radzą sobie na wtórnym rynku.

Z danych AAA AUTO wynika, że w ofercie firmy zdecydowana większość, bo niemal 70 proc. samochodów, jest w czterech kolorach: czarnym (20,2%), szarym (18,3%), białym (15,1%) i srebrnym (15,1%). W czarnym kolorze sprzedaje się najwięcej hatchbacków, SUVów oraz kombi. Za to najpopularniejszy samochód używany w Polsce – Opel Astra – najczęściej dostępny jest w kolorze srebrnym.

– Nasze analizy potwierdzają, że warto zainwestować w kolor samochodu, bo taki wydatek zwróci się podczas sprzedaży, a na dodatek auta w tak wybranych kolorach szybciej są sprzedawane – komentuje Paweł Molasy z AUTOCENTRUM AAA AUTO sp. z.o.o. 

Kupujący, którzy szukają popularnych barw, które z jednej strony są akceptowalne, a z drugiej zachowują wartość samochodu, powinni rozważyć zakup auta w kolorach czerwonym, białym lub niebieskim.

Najczęściej występujące kolory samochodów w ofercie AAA AUTO w Polsce w 2023 r.:

1.Czarny 20,16%

2.Szary 18,33%

3.Biały 15,12%

4.Srebrny 15,09%

5.Niebieski 10,39%

6.Czerwony 6,67%

7.Brązowy 4,05%

8.Beżowy 3,06%

9.Zielony 1,80%

10.Bordowy 1,77%

 

 

 

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl