Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Rejestracja Zaloguj się
Kategorie
Gospodarka
Kraj Unia Europejska Świat
Edukacja Energetyka Finanse
Finanse osobiste Wyniki Finansowe
Firma Handel Manager Media i Marketing Medycyna Motoryzacja Nieruchomości i Budownictwo Podatki Prawo Przemysł Rolnictwo Teleinformatyka
Hardware Telefonia
Transport Turystyka Żywność Kultura i Rozrywka Sport i rekreacja Zdrowie i Uroda Infografiki Materiały prasowe
InwestycjeZagraniczne.com StrefyNieruchomości.pl

Żabka zwiększa presję na otwieranie nowych sklepów

pobierz video
29.05.2025

Sieć Żabki liczy już ponad 11 460 placówek. W tym roku zaplanowano przekroczenie liczby sklepów ponad 12 tys. Grupa stawia na rozwój oferty gastronomicznej, ale w raporcie kwartalnym pokazała stratę finansową.

Strata netto Grupy Żabka w I kw. to 125 mln zł wobec 99 mln zł straty rok wcześniej. Analitycy oczekiwali 102,7 mln zł straty netto.

- Żabka pokazała wyniki finansowe zgodne z oczekiwaniami, miejscami nawet lepsze. Nie można więc oceniać, że z powodu straty netto rozczarowała, po prostu pokazała to, co było można po niej się spodziewać – mówi w rozmowie z MarketNews24 Tymoteusz Turski, analityk rynku akcji w XTB. – Bardzo dobra jest pokazana w raporcie za I kw. wysoka dynamika przychodów, zwłaszcza że wchodzi w okres, gdy będzie musiała się zmierzyć z efektem rosnącej bazy przy porównywaniu wskaźników finansowych rok do roku.

Sprzedaż do klienta końcowego wzrosła rok do roku o prawie 15%, do wartości 6,6 mld zł. Skorygowany wynik EBITDA Grupy wyniósł 596 mln zł, co oznacza wzrost o 15% w porównaniu do roku ubiegłego.

W I kwartale 2025 r. marża skorygowanego wyniku EBITDA wyniosła 9%, i kształtowała się na poziomie zbliżonym do osiągniętego rok wcześniej.

Jej nakłady inwestycyjne wyniosły 325 mln zł, rosnąc o 19% r/r. Większość nakładów inwestycyjnych została przeznaczona na otwarcia nowych sklepów.

- Żabka zwiększa presję na otwieranie nowych lokali, jednak bezpiecznie stawia swe cele, aby móc pokazać w kolejnych raportach kwartalnych wyniki lepsze niż we wcześniejszych prognozach – komentuje ekspert XTB. - Inwestorzy bardzo to lubią, gdy wyniki są lepsze od zakładanych w strategii, ale kiedyś przestrzeń dla otwierania nowych sklepów się skończy, dlatego tak ważny jest pokazywany już wzrost sprzedaży w przeliczeniu na klienta. Natomiast wykazana strata netto była związana z jednorazowymi odpisami związanymi z kosztami programów motywacyjnych oraz z kosztami IPO.

W 2024 r. Żabka rozpoczęła działalność na rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM, dystrybutora FMCG. Uruchomiła również w Rumunii nową sieć sklepów.

Od października 2024 r. akcje spółki notowane są na warszawskiej giełdzie. Od początku 2025 r. akcje Żabki podrożały o 22%. Najniższy kurs akcji od IPO (17 październik 2024 r.) to 17,71 zł, a najwyższy - 25,00 zł. Z końcem maja wycena nieznacznie przekraczała 23 zł za akcję.

- Żabka została dobrze wyceniona przed IPO, dlatego nie widać dużych ruchów na kursie jej akcji, a na samym IPO inwestorom też nie udało się zarobić – dodaje T.Turski z XTB.

Załóż konto
Aby móc w pełni korzystać z naszego serwisu należy się zarejestrować.
rejestracja
Nawigacja
Newsy Dla wydawców O nas Współpraca/Oferta Newsletter Regulamin Polityka Prywatności Polityka Cookies
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany przez nas tylko o najważniejszych informacjach zapisz się do naszego newslettera już teraz
zapisz się
Kontakt

VideoTarget Sp. z o.o.
ul. Prosta 70
00-838 Warszawa
NIP: 521 371 76 87
 
redakcja@marketnews24.pl